Terug
next-level huurdersbeleving bij parteon door een mix van vraaggestuurd werken en digitalisering
Klant
Parteon
Services
propositie, digitale transformatie, data
Sector
woningcorporatie
over
je thuis voelen bij parteon
Parteon is een woningcorporatie die in de Zaanstreek voor betaalbare woningen zorgt. De organisatie heeft te maken met een aantal grote vraagstukken rondom de woon- en klimaatcrisis. Daarom staan thema’s als duurzaam wonen hoog op de agenda. Het belangrijkste dat ze meegeven aan hun huurders: je thuis voelen bij Parteon. Goldfizh bouwde nieuwe (digitale) proposities die hier naadloos bij aansluiten, om zo te werken aan een next-level huurderbeleving.
challenge
huurders meer keuzes geven
Parteon wil huurders meer keuzes geven door vraaggestuurd te gaan werken en daarmee invulling geven aan de persoonlijke behoefte van de huurder, om zo de klantbeleving te verbeteren. Om dit te realiseren kozen we een aantal proposities om mee te starten, op basis van de verwachte impact. Zo beginnen we met het aanvraagproces van nieuwe voorzieningen, het verduurzamen van woningen en de introductie van een serviceabonnement voor huurders.
proces
van strategie naar waardevolle propositie
We zijn gestart met een strategische sessie met Parteon, waarin we het kader van vraaggestuurd werken formuleerden. Vervolgens vertaalden we dit kader door in drie proposities: een serviceabonnement, isolatie van woningen en de mogelijkheid om een nieuwe keuken of badkamer aan te vragen.
het resultaat
digitale regie bij de huurder
Op basis van klantinzichten gaven we de vernieuwende proposities verder vorm. Zo kan de huurder voortaan digitaal zelf een aanvraag doen voor een nieuwe keuken, een serviceabonnement afsluiten voor meer wooncomfort en zelf een passend isolatiepakket kiezen.
Ontdek meer
a.s.r. Vitality
Bekijk case