Terug
taal- en rekenkennis verder versterken in het onderwijs met een modern CRM-softwareplatform
Klant
RID
Services
tech consultancy, digitalisering
Sector
zakelijke dienstverlening
over
totale dienstverlening voor taal- en rekenonderwijs
RID heeft een jarenlange ervaring met het bieden van curatieve zorg op gebied van dyscalculie en dyslexie. En vanaf nu zet RID haar expertise op het gebied van taal en rekenen ook in om het onderwijs te versterken. Zo krijgt ieder kind de juiste ondersteuning tijdens de ontwikkeling van hun taal- en rekenkennis . RID heeft aanbod voor leerlingen op alle ondersteuningsniveaus. Daarnaast helpt RID ook onderwijsprofessionals om hun expertise uit te breiden. Zo is RID dé partij die scholen en gemeenten totale dienstverlening biedt voor taal- en rekenonderwijs.
challenge
automatisering van werkprocessen
RID ontwikkelt zich in hoog tempo. De organisatie is bezig met de herpositioneri ng van haar merkverhaal, en verbreedt het aanbod van diensten en producten. Het bereiken van doelgroepen met dit nieuwe geluid is een uitdaging.
Tegelijkertijd is RID bezig met innovatie en digitalisering van hun diensten en organisatie. In de teams communicatie, onderwijsadvies, CRM en klantenservice was behoefte om de werkprocessen te versimpelen met behulp van moderne technologie. Veel analyses en handelingen moesten nog handmatig worden gedaan. Tijd voor modernisering dus, zodat er meer tijd overblijft voor waardevol contact met relaties.
De challenge: de wensen van RID achterhalen en prioriteren – en hier vervolgens de juiste CRM-sofware bij vinden.
proces
van business requirements naar platform selectie
We startten met het ophalen van alle wensen van de verschillende teams binnen RID die iets met relatiemanagement, klantcontact en communicatie te maken hebben. Daarna vertaalden we deze wensen in requirements, en zochten we uit welke softwareplatforms daar het beste bij passen. Tot slot maakten we een selectie van geschikte leveranciers. Door in de analysefase veel tijd te besteden aan het doorgronden van RID en haar behoeften, werd het mogelijk om de best passende oplossing te adviseren.
het resultaat
verbeterde klantbediening door ingericht CRM
Het resultaat van dit traject is een duurzame keuze voor zowel technologie als implementatiepartner, waarmee RID jaren vooruit kan. We zijn gestart met de high impact requirements. Dit waren een 360 graden klantbeeld zodat alle informatie over relaties meteen zichtbaar is en geautomatiseerde notificaties voor acties die opvolging nodig hebben. Tot slot startten we met het managen van segmenten en groepen voor mailings en nieuwsbrieven . Alle overige business wensen kunnen later worden opgepakt en geïmplementeerd. Ieder traject moet daarbij uiteraard bijdragen aan beide doelen: een efficiëntere organisatie én blijere relaties.
Ontdek meer
Parteon
Bekijk case